Welcome to my blog :)

rss

Wednesday, April 14, 2010

Untaian Doa Buat Sahabat..

Siapa kita untuk menduga?? Siapa kita untuk menentukan segalanya?? Kerdilnya kurasakan diri ini ya ALLAH..Hanya Engkau Yang Maha Berkuasa,mengatur segala takdir yang bakal ditempuhi setiap hambaMU didunia fana ini...Dari MU kami datang dan padaMU jua tempat kami dikembalikan semula..Waktu Isya' tanggal 29 Rabiul Akhir 1431H (setelah gelincir mentari),suasana sepi menyelubungi fikiran diri ini,lebih-lebih lagi sahabat-sahabat dikalangan hawa yang selalu berada bersama Nurhanisah..Terpisahlah seorang ibu meninggalkan seorang anak solehah untuk selamanya..Innalillahi wainnailaihi raji'un..


Berat hati ini menerima perkhabaran hiba dilaman 'Facebook', namun berat lagi dugaan yang sedang dilalui seorang anak muda meniti perpisahan akhir ini..Arwah 'mama' yang selama ini menjadi tempat kebergantungan curahan kasih sayang anak-anak kini telah kembali menghadap Ilahi..ALLAH lebih menyanyangi arwah..Fitrah kehidupan..Kematian itu pasti, yang menentukannya adalah masa,tempat dan ketikanya sahaja..Sebagai seorang Islam yang beriman, kepercayaan kita terhadap qada' dan qadar ALLAH menjadi satu kewajipan..Redha adalah sebaik-baik penerimaan kita sebagai hambaNYA yang yakin akan ketentuan aturanNYA..


Buat Nurhanisah, kuatkanlah hatimu dalam menempuhi ujian ini..Memang mudah untuk dilontarkan kata-kata ini,namun hakikatnya dirimu sendiri sahaja yang tahu akan berat bebanan yang ditanggung tika ini..Jika diri ini berada ditempatmu, barangkali jasad ini takkan gagah lagi berdiri menerima dugaan yang datang tanpa diundang ini..Lebih-lebih lagi tika melalui minggu peperiksaan ini,pasti emosi ini takkan mudah menerimanya..Namun Nurhanisah yang ku kenali sepanjang perkenalan ini sebenarnya seorang yang cekal,tabah dan tak mudah mengalah menerima ujian.. Tabahkan hatimu duhai teman,sahabat-sahabatmu disini sentiasa ada untuk membantu jika saat genting ini bertamu kamu keseorangan..Yakinlah dengan ketetapan Ilahi.. Pasti segalanya ada hikmah yang tersembunyi..





Buat teman,hanya untaian doa dan surah al-fatihah mampu kami hadiahkan buat arwah..Moga ALLAH mencucuri rahmat dan menempatkan arwah dikalangan hamba-hambaNYA yang beriman, solehah dan yang bertaqwa..insyaALLAH.. Be strong anis!! Don’t despair and never loose hope,because Allah is always by your side..insyaALLAH!!

~salam takziah buat Nurhanisah dan keluarga..Al-fatihah..

0 comments:

Post a Comment