Welcome to my blog :)

rss

Saturday, April 17, 2010

Doa Bagi Menghindari Kemudaratan..

Sekadar berkongsi dengan sahabat-sahabat..Ringan-ringankanlah tangan kita menadah ampun dan magfirah daripadaNYA..Kuatnya kita adalah pada doa kerana ia adalah senjata bagi orang mu'min..Berdoalah sebanyak-banyaknya kerana ALLAH MAHA MENDENGAR segala rintihan hambaNYA dan berkuasa memakbulkan apa yang dihajati..

Sabda Rasulullah S.A.W,
(Maksudnya) Rasulullah S.A.W bersabda: Tidaklah seorang hamba berdoa di setiap pagi dan petang “Dengan Nama ALLAH, yang tidak memberikan mudarat sesuatu dibumi juga dilangit dan DIA maha mendengar lagi maha mengetahui”, baca tiga kali, maka tidak akan ada yang memudaratkannya. (Hadis Riwayat Tirmizi)

Rasulullah s.a.w. mengajarkan kepada umatnya satu doa yang jika dibaca tiga kali di waktu pagi dan tiga kali di waktu petang maka akan terhindarlah kepada yang membacanya daripada segala kemudaratan disepanjang hari tersebut. Doa daripada hadis di atas adalah seperti berikut:





Moga dengan pengamalan doa ini sedikit sebanyak mampu memberikan kekuatan pada kita dalam menempuhi hari-hari mendatang kerana jalan kehidupan didunia ini takkan pernah sunyi dari ujian, dugaan dan cabaran yang mungkin kadang-kadang tidak pernah terlintas difikiran kita..Mudah-mudahan ada manfaat buat kita bersama..Wallahua'lam

0 comments:

Post a Comment