Welcome to my blog :)

rss

Wednesday, March 24, 2010

Umpama Pasang Surut Di Pulau Kapas..

Hari baru masih ada buat kita..Ku mulai dengan memohon magfirah atas dosa-dosa semalam..Alhadulillah, kita semua masih dipanjangkan usia sehari lagi untuk terus bersama seperti hari-hari yang telah kita tinggalkan sebelum ini..

Kalut dengan persiapan majlis makan malam yang makin terasa bahangnya..Itulah suasana yang lebih tepat untuk digambarkan..Masing-masing sedang melalui tempoh "busy sakan" oleh kerana banyak hal yang masih belum berjaya di"finalised"..Pengarah program tak keruan dibuatnya..

Persiapan untuk persembahan "love story" juga masih jelas terlihat lubang-lubang kosong yang perlu ditampal dan diisi dengan komitmen setiap individu..Mungkin masih belum serasi dengan pasangan tarian..Mungkin juga "step" tarian yang selalu berubah-rubah memeningkan para penari amatur..Namun itu semua bukan penghalang..Ku yakin kita semua mampu melakukannya,kerana sinar "ukhwah" dapat Ku lihat walaupun latihan persembahan itu tergendala diawalnya dek kumpulan Ku yang terpaksa melakukan kerja-kerja meng"pin" nyamuk yang ditangkap tempohari di Gunung Nuang..

Entah mengapa..Jarang Ku lihat kita semua bergelak ketawa seperti petang itu.. Walaupun masing-masing "tension" dengan suasana dan hal-hal berkaitan yang lain, namun ukiran senyuman mampu diukir dibibir masing-masing..Aku juga turut merasai..Cuba menceriakan lagi suasana,aku melakukan aktiviti spontan semasa "scene" mengorat gadis-gadis fairy tale..Kering ideaKu memikirkan apa yang perlu aku selitkan disetiap kali pusingan "rehearsal" itu..Asalkan semua gembira, malu Ku tinggalkan seketika..Petang itu menghilangkan seketika tekanan diri masing-masing..



(Gunung Nuang..senyum dalam luka ni..jangan tertipu ye..huhu..)


Betulah kata bijak pandai..Dalam hubungan, pasti ada pasang surutnya.. Walaupun seminggu yang lalu hubungan tegang antara kami menemui kemuncaknya dek salah faham dalam pemilihan "supervisor" thesis, namun suasana petang itu mengubat sedikit kelukaan hati dikedua belah pihak..Moga ada cas positif terhasil selepas ini agar hubungan tegang itu dapat diredakan..Sama-sama kita usahakan ya sahabat-sahabatKu..Aja-aja fighting!! bisik hati kecil presiden kelab EvH yang baru..(^_^)V

Hari itu menjadi kenangan,moga esok ada sinar baru buat kita..Mudah-mudahan perjumpaan singkat dengan Dr.Azhar sebelum latihan petang itu merungkai segala simpulan dan ikatan yang megeruhkan hubungan kita seminggu yang lalu..InsyaALLAH, sinar baru itu akan jelas menjelang hari terakhir majlis yang bakal tiba..

Syukran jazilan~

0 comments:

Post a Comment