Welcome to my blog :)

rss

Monday, March 22, 2010

Pertemuan Kita AturanNya..

Fitrah kehidupan..Menjadi lumrah alam, setiap yang bermula pasti akan berakhir bila tiba saat ketikanya..

Pertemuan aturanNYA menjadi suratan takdir sejak azali, tatkala diri-diri ini telah berjanji setia pada Tuhan sekalian alam menjadi Khalifah didunia sebelum dilahirkan oleh insan mulia bernama ibu ke muka bumi hina ini yang menjanjikan seribu satu cabaran dan ujian buat hamba-hambaNYA.

Pertemuan kita bukan satu kesilapan,sebaliknya satu anugerah yang sukar dicari ganti.. Mengenal hati budi, akhlak jua pekerti seawal pertemuan pertama hingga ke detik ini, itulah yang menyatukan kita hingga ke saat ini..Tautan kasih sayang sesama muslim dalam ungkapan mudah mulut yang berbicara sebagai 'UKHUWAH'.

Ukhwah yang terbina atas jalinan mahabbah ini pasti takkan lari dari ujianNYA.. Sepanjang perjalanan menuntut ilmu bersama-sama, suka duka, riang tawa, tangisan air mata, semuanya adalah penyeri dalam hubungan kita ini..Masakan lidah boleh tergigit, apetah lagi kita yang berlainan jasad ini.



(masihkah kau ingat saat ketika ini??..kita disatukan atas dasar "Ukhuwah")


Kenangan manis,luka,duka,ketawa dan segala macam rasa akan Ku coretkan semampu mungkin tangan yang menulis, akal yang mengingat memori silam dan mata yang memandang cebisan kenangan yang kita rakamkan pada dada foto-foto, agar mampu Ku kembalikan semula suasana lalu yang telah kita tinggalkan.

Coretan kata, nukilan kalimah daripada hati berbicara..Itulah termampu bagiKu saat ini.. Moga Ku mampu memberikan yang terbaik buat sahabatKu sekalian.

Syukran jazilan~

0 comments:

Post a Comment